Managementboeken
Leesvoer om bij de les te blijven. Om te inspireren. Met enkele klassiekers die ook jij beslist gelezen moet hebben.
1.David Brooks. De Kunst van het Mensen Kennen. En De Tweede Berg. Ex-aequo. Boeken waarvan elke leidinggevende kan leren. Ik las het nadat mijn eigen boek 'Hart voor Zaken' was verschenen. Veel herkenbaarheid.
2.Noreena Hertz. De Eenzame Eeuw. Boek dat elke leidinggevende en eindbeslisser binnen het bedrijfsleven, de overheid en politiek moet lezen. Want nee, zo kan het niet langer.
3.Daniel Pink. Drive. De verrassende waarheid over wat ons motiveert. Over het verschil tussen management vroeger en vandaag. Belangrijk boek.
4.Dale Carnegie. How To Win And Influence People. Verslonden dit boekje. Heeft een enorme baard, maar blijft nog tientallen jaren actueel.
5.Maarten Bakker. Brand Sanity. Het dunste boekje dat ik heb gelezen met de grootste impact. Ook op jouw denken.
6.Phil Knight. Shoe Dog. Boek over Nike-oprichter is meer dan een biografie. Bevat tientallen marketinglessen.
7.Joe Pulizzi & Robert Rose. Killing Marketing. Lees en je begrijpt waarom old skool marketing voorbij is. Van the godfather of contentmarketing en zijn filosofische mattie.
8.Steve Farber. Love Is Just Damn Good For Business. Ook zo’n boek dat bevestigde wat ik al jaren zag en voelde aankomen.
9.Tali Sharot. Dingen gedaan krijgen. Een aanrader. Vooral als je binnen verandermanagement actief bent.
10.Adam Grant. Het kan ook anders. Ik ben zelf een beetje een rebel. Niet per se tegendraads, maar hou van anders. Grant legt uit waarom anders beter en slimmer is.
11. Simon Sinek. Goede leiders eten als laatste. Ik word een beetje gek van al zijn videoterreur op sociale media. Dit is een fijn boek. Zijn beste.
12.Dave Gray. De kracht van liminaal denken. Leert je op heel begrijpelijke manier waarom het zo moeilijk is anderen te overtuigen. En hoe je dat wel kunt proberen.
13.Jonah Lehrer. Hoe creativiteit werkt. Dit boek veroorzaakte een rel, omdat de auteur een beetje slordig met zijn bronnen was omgesprongen. Blijft hoe dan ook een jubelcadeautje.
14.Robert McKee & Thomas Gerace. Storynomics. Hoe kun je storytelling op een slimme en efficiënte manier zakelijk toepassen.
15.Daniel Coyle. De Bedrijfscultuur-Code. Sterke bedrijven ontstaan niet vanzelf. Heerlijk geschreven. Lichtvoetig en fijn. Voor op je ligbedje onder de parasol. Je staat daarna wel anders op.
Opdrachtgevers
Laten we kennis maken..