Nina Kamp (The Nice Company)
Boos
werd zij ervan. Waar zij ook in ons land een fruitijsje voor haar kinderen
wilde kopen, overal stuitte zij op die rode bak met het logo van een
multinational. Hun kleurstoffen- en aromarijke ijsjes hebben in haar ogen niks
met de smaak van fruit te maken. Dus besloot Nina Kamp van The Nice Company de
allerlekkerste fruitijsjes zelf te maken. Biologisch, “dat is je permission
to play". Tien jaar later verkoopt zij 1,5 miljoen ijsjes, ook over de
grens.
Nina is The Nice Company.Haar persoonlijke waarden fungeren als de leidraad van het bedrijf. “Ik ben op kantoor dezelfde persoon als thuis. Speel geen rol. Stap niet in een harnas het kantoor binnen, en zeg voké, nu ben ik Nina die de baas van Nice is.”
Ik sprak met Nina over het verschil tussen functies en takenpakketten. Over hoe jij als ondernemer het hart van jouw bedrijf kan vinden. En wat er gebeurt als zij als leider haar kwetsbaarheid laat varen. “Dat zijn de mooiste momenten. Omdat er dan iets in beweging komt, iets ontstaat, wat er nog niet eerder was.”