Content om vast te houden
Okay. Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige. Maar ik kan me voorstellen dat ze helpen. De beha-en lingerie video’s van Mark & Spencer. Welke stijl past het beste bij je lijf. Welk setje doet je clevage het beste uitkomen. Is dat die balcony of plunge bra. En welke lingerie solutions biedt de lingerieafdeling van Marks & Spencer voor occasionwear.
De video’s over beha’s, knickers, lingerie en andere onderkleding zijn geen verkooppraatjes, maar bieden nuttige informatie met een call to action om vrouwen te helpen. Content niet gedacht vanuit het product, maar vanuit de klant.
Nu is Mark & Spencer toch al sterk met videocontent. Natuurlijk, filmtechnisch niet altijd echt opwindend die behahulp, integendeel. Maar inhoudelijk erg sterk, informatief, inspiratief en behulpzaam. En je ziet niet alleen modellenfiguurtjes voorbij komen, en dat zal de toegankelijkheid en herkenbaarheid voor veel kijkers vergroten. Hoe dan ook zijn video’s veel minder saai dan een verhaal met plaatjes over pasvormen, schouderpartijen en balijnen.
Daarbij: video’s scoren enorm en hebben volgens Forrester 53 keer meer kans dan een tekstpagina om te verschijnen op de eerste pagina van Google zoekresultaten. Plus mensen blijven langer op je site hangen als ze naar een filmpje mogen kijken. En dat werkt voor Marks & Spencer. Sinds het merk M&S TV inzette, stegen de verkoopcijfers van enkele producten soms met 90%. Hoeveel meer balcony en plunge beha’s, nee, dat blijft nog even een geheim van de paskamer.